کسب و کار

چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم

چگونه با توجه به پیشرفت وب در سال 2021 یک وبلاگ راه اندازی کنیم؟ به نظر می رسد شما می خواهید یک وبلاگ بنویسید… اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید و یا چگونه شروع کنید. خوب، خبر خوب این است که خیلی پیچیده نیست. راهنمای مفید ما را بخوانید و بفهمید چگونه امروز می توانید وبلاگ نویسی کنید.

وبلاگ چیست؟

وبلاگ یک ژورنال آنلاین یا وب سایت اطلاعاتی است که جدیدترین پست ها در بالای صفحه آن ظاهر می شوند. وبلاگ ها اغلب توسط افرادی اداره می شوند که می خواهند نظرات و عقاید خود را درباره موضوع یا موضوعات خاص به اشتراک بگذارند. وبلاگ های مد، غذا و سفر از محبوب ترین وبلاگ ها هستند. وبلاگ ها البته می توانند حاوی عکس و فیلم و همچنین متن باشند. بازاریابان غالباً علاوه بر سیستم عامل های اجتماعی مانند توییتر، از وبلاگ ها برای برقراری ارتباط با بازار خود و ایجاد روابط مشترک استفاده می کنند. مشاغل معمولاً وبلاگها را در وب سایتهای اصلی شرکتهای خود قرار می دهند و از آنها برای ارائه اطلاعات به مشتریان اصلی و احتمالی استفاده می کنند، آنها را از رویدادهای آینده مطلع می کنند و در خصوص اتفاقات، اخبار به روز ارائه می کنند.

چرا وبلاگ نوشتن؟

هرگز نباید از یک وبلاگ برای عوامل پرخاشگرانه فروش یا بازاریابی یک محصول استفاده کرد. در عوض، هدف اصلی آن تأمین ارزش برای خواننده است. هدف شما باید تولید محتوای مفید و با کیفیتی باشید که افراد مشتاقانه منتظر خواندن آن هستند. و می خواهند آن را به اشتراک بگذارند.

اما اگر یک بازار یاب هستید ایجاد یک وبلاگ می تواند به شما کمک کند تا:

  • اقتدار کسب و کار خود را در بازار ایجاد کنید.
  • با مشتریان رابطه اطمینان برقرار کنید.
  • آگاهی از برند، محصول یا خدمات را افزایش دهید.
  • ترافیک را به وب سایت اصلی هدایت کنید.
  • مشتری های بالقوه را جذب کنید

آیا وقت دارم که وبلاگ بزنم؟

قبل از شروع، قبول اینکه وبلاگ نویسان تلاش می کند مهم است. برای موفقیت در وبلاگ نویسی باید زمان زیادی را به تعدادی از کارهای در حال انجام اختصاص دهید، از جمله:

  • تحقیق، نوشتن و ویرایش وبلاگ خود
  • منابع و تصاویر
  • ارسال پست بصورت منظم
  • پاسخ به نظرات خوانندگان یا سوالات مربوط به پست های شما
  • تبلیغ وبلاگ خود در سیستم عامل های اجتماعی
  • ارتباط و تعامل با سایر وبلاگ نویسان و پیوستن به انجمن های وبلاگ نویسی
  • ارسال پست های مهمان وبلاگ نویسان در وبلاگ شما
  • به اشتراک گذاری مطالب وبلاگ نویسان دیگر در شبکه های اجتماعی خودتان

بنابراین قبل از شروع یک وبلاگ، مطمئن شوید که برای حفظ یک وبلاگ آماده هستید. و اینکه زمان، تعهد و انرژی لازم برای اختصاص دادن به کار را دارید.

چگونه وبلاگ نویسی را شروع کنم؟

با دنبال کردن این مراحل می توانید ساخت وبلاگ خود شروع کنید:

مرحله 1: موضوعی را که می خواهید درباره آن وبلاگ بسازید را انتخاب کنید.

 در اینجا خیلی زیاد فکر نکنید. “بهتر است به جای یک موضوع بسیار گسترده، روی یک طاقچه یا یک تخصص خاص تمرکز کنید. همچنین ایده خوبی است که در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید یا شما را به وجد می آورد، وبلاگ نویسی کنید.” امیدوارم شور و شوق شما در محتوای شما بدرخشد.

مرحله 2: یک نام دامنه متناسب انتخاب کنید.

 در اصل نام دامنه یک عنوان و معرف برای وبلاگ شما است. بنابراین آن را طوری انتخاب کنید که به راحتی به خاطر سپرده شود و هجی آن آسان باشد. همیشه فکر خوبی است اگر می توانید یک کلمه کلیدی در نام دامنه وارد کنید. و سعی کنید از نام دامنه ای استفاده کنید که در صورت امکان به “ir” ختم شود.(در این صورت موتورهای جست و جو سریعتر متوجه می شوند که در ایران و به زبان فارسی فعالیت می کنید “برای سئو خوب است”) می توانید نام دامنه را از چندین سایت از جمله   NameCheap  و GoDaddy خریداری کنید.

مرحله 3: یک بستر وبلاگ نویسی را انتخاب کنید.

 انواع مختلفی از سیستم عامل های وبلاگ نویسی وجود دارد که می توانید برای ایجاد وبلاگ خود استفاده کنید. برخی از آنها رایگان هستند. سیستم عامل های رایگان نشر محتوا(cms)، مانند WordPress.com یک گزینه عالی برای مبتدیان است. با این حال اگر یک پلت فرم رایگان را نیز انتخاب کنید خوب است اما تبلیغات در سایت شما اجرا می شوند و در واقع هیچ وقت مالکیت کامل آن را ندارید. اما همچنان نیازی به خرید نام دامنه یا هاست نخواهید داشت. از نظر ما برای کسب و کار ها انتخاب یک بستر پولی که در آن وبلاگ خود را میزبانی کند توصیه می شود WordPress.org یکی از محبوب ترین ها است. سایر پلتفرم هایی که باید در نظر بگیرند شامل Squarespace ، Wix  و Joomla هستند.

مرحله 4: میزبان و موضوع وبلاگ خود را انتخاب کنید.

میزبان شرکتی است که برای ذخیره وبلاگ شما فضایی را در سرورهای خود با پرداخت هزینه در اختیار شما قرار می دهد. موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد. اما توصیه می کنیم هنگام انتخاب هاست هزینه ها را در نظر بگیرید. و سوال کنید که آیا این سرویس قابل اطمینان است و فضای کافی را ارائه می دهد. وقتی میزبان را انتخاب کردید می توانید وبلاگ خود را بصورت آنلاین قرار دهید و یک تم و پوسته را نصب کنید. تم یک الگوی است که می تواند ظاهر و احساس وبلاگ شما را تقویت کند.در وردپرس می توانید به یک تم رایگان دسترسی پیدا کنید یا یک مورد حرفه ای را خریداری کنید. برای بهبود عملکرد می توانید از افزونه ها استفاده کنید.

مرحله 5: محتوای خود را ایجاد کنید.

مرحله آخر ایجاد محتوای خود است. به یاد داشته باشید هرچه بیشتر وبلاگ نویسی کنید خوش بیان تر می شوید.مهارت نوشتن تنها با تکرار در نوشتن ها حاصل می شود. بنابراین اکنون زمان شروع به نوشتن است.

11  نکته برای نوشتن یک وبلاگ موثر و پر بازدید

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید برای نوشتن پست های زیبا، جالب و جذاب استفاده کنید:

 بخش اول:

قبل از شروع یک طرح کلی ایجاد کنید تا به شما کمک کند برنامه هایی را که می خواهید در پست وبلاگ خود قرار دهید را تنظیم کنید.

مقدمه، متن اصلی و نتیجه گیری را مشخص کنید. موضوع خود را معرفی کنید و صحنه را در مقدمه تنظیم کنید. نکات اصلی خود را در بدنه متن بیان کنید. و استدلال خود را در نتیجه گیری خلاصه کنید.

از لحن محاوره ای و غیررسمی استفاده کنید. تصور کنید در حال گپ زدن دوستانه با خواننده هستید. از اصطلاحات، کلیشه ها و زبان بیش از حد فنی بپرهیزید.

مخاطب را مستقیماً مخاطب قرار دهید. از کلماتی مانند “شما” ، “ما” و “من” استفاده کنید.

از انقباضات استفاده کنید. از “من” به جای “من هستم” و “نکن” به جای “انجام نده” استفاده کنید.

یک عنوان جذاب ایجاد کنید که باعث ایجاد کنجکاوی یا پاسخ احساسی در خواننده شود. تیترهایی که سوالی را به وجود می آورند می توانند به ویژه موثر باشند: برای مثال: “آیا دوست دارید در یک هفته گردش مالی خود را دو برابر کنید؟”  هر زمان ممکن است، برای افزایش سئو یک کلمه کلیدی را در عنوان خود وارد کنید. به عنوان یک قاعده کلی، کلمه هدف خود را به چهار کلمه یا کمتر محدود کنید.

برای تجزیه و تحلیل محتوای خود از زیرعنوان ها و لیست ها استفاده کنید. اسکن این موارد برای خوانندگان آسان است. زیرنویس ها، به ویژه می توانند به عنوان نشانه هایی برای راهنمایی خوانندگان از طریق وبلاگ شما عمل کنند. زیرعنوان ها معمولاً باید در قالب سرآیند 2 (تیتر 2)باشند.

بخش دوم:

در صورت امکان تصاویر و فیلم ها را در آن بگنجانید. فیلم ها در بین خوانندگان بسیار محبوب هستند و باعث افزایش جذابیت کاربر می شوند. نکات اصلی خود را در یک ویدیو خلاصه کنید و سپس آنها را در محتوای نوشته شده گسترش دهید.

دعوت به اقدام ها را در انتهای وبلاگ خود قرار دهید.  این می تواند پیوندی برای ارتباط با شرکت شما در شبکه های اجتماعی یا توییت کردن درباره وبلاگ شما باشد. همچنین پیوندها به سایتهای دیگران و هشتگها را نیز انجام دهید.

از خوانندگان دعوت کنید تا درباره وبلاگ شما نظر دهند. سوالی بپرسند یا نظرات خود را به اشتراک بگذارند. سپس حتما به آنها پاسخ دهید.

قبل از انتشار مطالب خود، آنها را با دقت ویرایش کنید. اطمینان حاصل کنید که اشتباه تایپی یا گرامری وجود ندارد و ساختار محتوای آن به طور مناسب است.

چند وقت یکبار باید وبلاگ بزنم؟

پاسخ کوتاه به این سوال این است:  هر چند وقت یک بار! با این حال، شما همیشه باید بر  کیفیت بیش از کمیت تمرکز کنید.

موثرترین وبلاگها غالبا متشکل از 1500 کلمه هستند. هدف آن است که تا آنجا که می توانید موضوعات را به صورت عمیق پوشش دهید. بنابراین وبلاگ واقعاً برای خوانندگان ارزش قائل است.

به یاد داشته باشید بهتر است هفته ای یا حتی ماهانه یک مقاله برتر و کاملاً مورد مطالعه قرار دهید . نه چند وبلاگ کوتاه هر هفته که از کیفیت پایین تری برخوردار باشند. اگر وبلاگ شما به نوعی به خواننده شما کمک نکند، بلافاصله فراموش می شود. و بعید است که به اشتراک گذاشته شود.

موضوعات خوب برای نوشتن چیست؟

وقتی صحبت از موضوعاتی برای نوشتن می شود، این لیست بی پایان است. هنگام انتخاب موضوع، سعی کنید به موضوعی فکر کنید که:

اطلاعات مفیدی در مورد آن وجود دارد

یک زاویه منحصر به فرد را نشان می دهد

به شما نشان می دهد که به خوانندگان خود اهمیت می دهید

موضوعات خوب برای یک وبلاگ عبارتند از:

یک داستان موفقیت که دوست دارید آن را به اشتراک بگذارید

پاسخ دقیق به س سوالات مشتری ها

توضیح چگونگی استفاده شخصی از محصول یا خدمات شما به طنز

یک مطالعه موردی مربوط به صنعت شما

مصاحبه با یک متخصص در صنعت شما

چرا و چگونه باید تبلیغ کنم؟

در پایان روز، شما می خواهید وبلاگ شما توسط افراد بیشتری خوانده شود. بهترین راه برای دستیابی به این هدف ایجاد محتوای با کیفیت و اصلی به صورت ثابت است که خوانندگان مشتاقانه منتظر خواندن آنها هستند. و چون بسیار مفید به نظر می رسند آن را به اشتراک می گذارند.

برای اطمینان از دسترسی گسترده ترین مخاطب ممکن به نوشته ها باید:

وبلاگ خود را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید

URL نوشته خود را در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید

پست های خود را به محض انتشار به اشتراک بگذارید

پست های خود را در شبکه هایی به اشتراک بگذارید که می دانید مخاطبان شما از آنها استفاده می کنند

پست های جدید را بیش از یک بار به اشتراک بگذارید

پست های قدیمی خود را مرور کنید، در صورت لزوم آنها را به روز کنید و بهترین ها را دوباره به اشتراک بگذارید

پیوندها را در امضای ایمیل خود بگنجانید

برای حضور محتوای خود در سایت های نشانه گذاری اجتماعی اقدام کنید

سایر نویسندگان را به صفحه ارسال پست، به عنوان مهمان در سایت خود دعوت کنید و بالعکس

سخن پایانی در تبلیغ

تبلیغ وبلاگ شما هرگز نباید مورد پسند واقع شود. به هر حال، مهم این است که شما از تمام زمانی که صرف ایجاد محتوای خود می کنید بهترین بازده را داشته باشید. بنابراین آن را به طور گسترده و به صورت مداوم تبلیغ کنید. به این ترتیب بیشترین شانس را برای دسترسی به بیشترین مخاطب ممکن، افزایش بازدید به سایت خود و جذب مشتریان بالقوه جدید دارید.

اکنون همه موارد و نکات اساسی لازم برای شروع بلاگ نویسی را دریافت کرده اید. پس چرا تا فردا صبر کنیم؟ هین حالا شما هم شروع به وبلاگ نویسی کنید.

این را بخوان: نحوه انجام یک مصاحبه موفق آنلاین

منابع:

ترجمه شده از سایت: مدرسه دیجیتال مارکت

همکاری ترجمه سایت: شارژ2کال

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا