## ناتوست استفاده از واتساپ و مسنجر فیسبوک را برای ارتباطات داخلی ممنوع کرد
بانک ناتوست، یکی از بزرگترین بانکهای بریتانیا، استفاده از اپلیکیشنهای پیامرسانی فوری مانند واتساپ، اسکایپ و مسنجر فیسبوک را برای کارمندانش ممنوع کرده است.
ناتوست پیش از این از کارمندان خود خواسته بود تا از کانالهای ارتباطی مجاز برای برقراری ارتباط استفاده کنند، اما اخیراً این سیاست را سختگیرانهتر کرده و دسترسی به پلتفرمهای پیامرسانی را از طریق دستگاههای ارائه شده توسط شرکت، مسدود کرده است.
هرچند واتساپ و مسنجر فیسبوک از رمزگذاری قوی بهره میبرند، اما تنظیمات آنها برای ناپدید شدن یا بازیابی پیامها میتواند پیچیده باشد. اما موسسات مالی موظف هستند که مطابق با قوانین نگهداری سوابق، ارتباطات قابل بازیابی داشته باشند.
### مقررات سختگیرانه
ناتوست در بیانیهای اعلام کرد: “مانند بسیاری از سازمانها، ما فقط استفاده از کانالهای مجاز برای برقراری ارتباط در مورد مسائل تجاری، چه در داخل و چه در خارج از شرکت، را مجاز میدانیم.”
گفته میشود که اداره رفتار مالی (FCA) به طور خاص به موضوع ارتباطات غیرمجاز توجه دارد و همین امر باعث شده است که ناتوست برای محافظت از خود در برابر این مقررات، اقداماتی را انجام دهد.
این قوانین با هدف جلوگیری از سوء استفاده و سوء رفتار در بازار وضع شدهاند، اما استفاده از برنامههای پیامرسانی شخص ثالث، اجرای آنها را دشوارتر کرده است، به خصوص با افزایش تعداد افرادی که از خانه کار میکنند.
این بانک هنوز هم واتساپ را به عنوان راهی برای تماس با مشتریان و دریافت کمک در مورد سوالات بانکی ارائه میدهد، اما استفاده از این پلتفرم برای ارتباطات داخلی ممنوع است.
این موضوع پس از آن اتفاق میافتد که جریمه سنگینی به مبلغ ۵.۵ میلیون پوند به مورگان استنلی تعلق گرفت، زمانی که Ofgem تشخیص داد که این بانک پس از استفاده کارمندانش از واتساپ برای ارتباطات تجاری، مقررات مربوط به ضبط مکالمات را نقض کرده است.
بسیاری از بریتانیاییها به یاد دارند که در تحقیقات اخیر COVID، حذف انبوه پیامهای واتساپ توسط وزرای و مقامات دولتی، در مقیاسی “صنعتی” آشکار شد.
بوریس جانسون، نخستوزیر سابق، در این تحقیق اظهار داشت که حدود ۵۰۰۰ پیام از دست داده است که هرگز بازیابی نشدهاند – که نشاندهنده ماهیت غیرقابل اعتماد برنامههای پیامرسانی شخص ثالث (و سیاستمداران) است.
از طریق BBC